18 Ocak 2013 Cuma

Aşkın Elif Hali- Ahmet Rıza Korkut

Bir tweetde yazıyordu sanırım : ''Şiir kitabı satın alan kişiden korkmayın.''(yada buna benzer bir cümle)çok hoşuma gitmişti gördüğümde.
İlk satın aldığım şiir kitabımı hatırladım. Puşkin’den Seviyordum Sizi Seçme Şiirler’i kitabıydı. Bir şiir kitabına ödeme yaparken neden bu denli tereddütlerdeyiz? Mürekkep az, kelime az ,diye mi? :)
Son zamanlarda aldığım şiir kitaplarından biri Aşkın Elif Hali. Alma sebebimde; elbette ki kitabın isminin cazibesi var.Şairi tanımasamda kitabın ismi, kapağı, ön sözü derken okumalıyım sonucuna vardım.
Şöyle diyordu önsözde Ahmet Rıza Korkut;

Elif bir demek, Elif vahdet demek, Elif doğruluk demektir. Elif bir olan Rab demektir….
Şu halde Aşkın Elif Hali, bir olana bağlanma, aşkın yegane kaynağı olan Yaradan’a giden yolun kendisine aşık olma halidir…Bu yolda çekilen tarifsiz acının ve ızdırabın, tarifsiz zevklere dönüştüğü, yanmanın kendisine aşık olma halidir Aşkın Elif Hali…İşte sevgiliden en sevgiliye giden bu yolda yalın ayak bir yolculuk hali benimkisi; Elif olan sevgiliden, Elif olan en sevgiliye…

Ne kadar güzel bir önsöz diğmi muıhterem kârilerim. İnsanın Elif olası geliyor anlıyorum sizleri :)
Bu fakirde bu sözden mütevellit kitabın derin şiirler ve mânâlara gebe olduğunu zannetmişti. Ancak pek öyle olmadı seyrimiz. Zira değil Elif olan sevgiliden Elif olan sevgiliye varmayı, Elif abla dan bir adım öteye dahi gidemedik. Olsun, Elif ablaya yazılan derûni bir aşk şiirleride kâfiydi fakir için ancak, kitaptaki şiirler şiir hikmetinde değildi kanââtimce. Yazarın ilk şiir kitabı olması ile alakadar bir durum zannederim.
Eğer iyi bir şiir okuyucusu iseniz şiirdeki hikmeti,zekâyı görmüş bir kâri iseniz kitabı okumanızı öneremiyorum muhterem kâriler…

Ön izlenim oluşturabilmesi adına yazacağım birkaç şiirim bile yok ,fakire göre kitabın en seçkin, en derin, ve hikmetli satırlarını paylaşarak özetimi tamamlıyorum.

Aşkın Elif Hali
Aşkın aldı benden beni,
Ben kendimde olsam nolur?
Aşıkların derdi belli
Ben kendimi bilsem nolur?

Bu aleme sığmaz derdim,
Kâinata sığmaz bendim,
Ben yoluna canlar verdim
Sende canı bulsam nolur?

Bende aşkın Elif hali,
Sende aşkın be meali,
Aşkın ile sırra erdim,
Sen sırrımı çözsen nolur?

Erenlerle aşka geldim,
Yediveren güller derdim,
Yandım,söndüm,küle döndüm,
Bir damla su versen nolur?

Gittin beni benden ettin,
Cennetimde ateş yaktın,
Beni aldın, benden attın,
Ben aslında sensem nolur?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder